ZWO programma 2020- 2022

ZWO staat voor Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking.

• Zending is de boodschap van het geloof doorgeven en zichtbaar maken.
  • Werelddiaconaat is het antwoord van de kerk op alle nood in de wereld; het recht doen aan mensen.
  • Ontwikkelingssamenwerking is het aanpakken van de oorzaken van structurele armoede en onrechtvaardigheid; aandacht voor duurzaamheid en eerlijke handel.

De ZWO commissie helpt gemeenteleden om haar missionaire en diaconale roeping wereldwijd gestalte te geven. Zij wordt daarbij ondersteund door de landelijke organisatie Kerk in actie van de Protestantse kerk in Nederland (PKN).

De volgende activiteiten worden uitgevoerd:

1. In 2020 en 2021 ondersteunt ZWO een project van Kerk in Actie https://www.kerkinactie.nl/projecten/nieuwe-kansen-voor-straatmeisjes
    “Nieuwe kansen voor straatmeisjes in Ghana.”
    1. In de 40-dagentijd en tijdens Advent staan de paarse bussen klaar om geld in te zamelen voor dit
    2. Er worden ook spaardoosjes uitgedeeld om dit project te ondersteunen. De inhoud van de ZWO-zendingsdoosjes bij de drie uitgangen van de kerkzaal zijn ook bestemd voor Ghana.
    3. Paasgroetenactie: gemeenteleden kunnen een kaart sturen naar politieke gevangenen.
  1. De ZWO tafel: 7 x per jaar in zaal 2 / doorlopende inzamelingsacties
    1. Wereldwinkel
    2. Informatie: Kerk in actie Sari, repaircafé, fairphone
    3. Doorlopende inzamelingsactie van postzegels, telefoons en spijkerbroeken etc.

Contactpersoon:
Joke Gosker