Partnergemeente

De Adventskerk-Oosterkerkgemeente (voorheen Adventskerk) onderhoudt contacten met de Petrusgemeinde in Schwerin in de voormalige DDR. Na het einde van het communistische regime (1989) is Schwerin de hoofdstad van de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern van de Republik Deutschland geworden. Gemeenteleden aldaar zijn uit Rusland afkomstige Duitsers en tegenwoordig worden vluchtelingen en asielzoekers in de gemeente opgenomen. De contactgroep van de Adventskerk-Oosterkerkgemeente en de contactgroep in Schwerin organiseren samen wederzijdse bezoeken en één maal per jaar een zogenaamde parallelkerkdienst.
Verdere activiteiten worden via de gebruikelijke kerkelijke media aangekondigd. De contactgroep vergadert 5 tot 6 keer per jaar. Nieuwe leden zijn van harte welkom!

Contactpersoon:

Gea Kramer