Oosterkerk zaalverhuur

Zaalverhuur Bagijnehof

Het is mogelijk om één of meerdere zalen te huren in de Bagijnehof. De Bagijnehof is het zalencentrum dat aan de Oosterkerk is gebouwd, gelegen aan Koewegje 2, 8021 AG te Zwolle.

De Kerkzaal biedt ruimte aan maximaal 450 mensen. Voor een lid van de Protestantse Kerk Zwolle geldt voor een uitvaart een tarief van €165 en voor een trouwdienst €250. Dit laatste tarief geldt voor 3 uur, elk bijkomend uur kost €25 extra.

Huurprijs van de kerkzaal per dagdeel voor een niet-lid van de Protestantse Kerk Zwolle voor een uitvaart, huwelijk, concert of toneel-en zanguitvoering e.d. is € 340 per dagdeel. De dagdelen zijn ‘s morgens van 9 tot 12.30 uur, ’s middags van 13 tot 16.30 uur en ’s avonds van 19 tot uiterlijk 22.30 uur.

Contactpersonen voor uitsluitend de rouw- en trouwdiensten in de Oosterkerk zijn: Piet Kuiper, tel. (06) 53492848 en Anton Kuiper, tel. (06) 11120957.

Voor meer en uitgebreide informatie en voor alle andere aanvragen voor zaalhuur kunt u een mailbericht adresseren aan bagijnehof@oosterkerk.nl met een omschrijving van doel (bv vergadering of lezing), groepsgrootte, datum en tijdsduur en koffie/thee gewenst. Binnen enkele dagen krijgt u dan antwoord.

Huurprijzen van de zalen – behalve de kerkzaal – zijn afhankelijk van de grootte van de zaal. Zo heeft zaal 9 een capaciteit van 8 personen in een vergaderopstelling en zaal 2 heeft een capaciteit van ca 60 in een theateropstelling. De zalen 2, 3 en 5 beschikken over een beamer. De inkomsten uit de verhuur van de zalen zijn onder meer bestemd voor de aankleding, het onderhoud en schoonhouden van de Kerkzaal en de Bagijnehof.

Zaalruimtes beneden
Naast de kerkzaal (maximaal 450 zitplaatsen) zijn er beneden in de Bagijnehof diverse ruimtes te huur om bijvoorbeeld te vergaderen. Er is een centrale ontmoetingsruimte, een keuken met buffet en een toiletgroep. Daarnaast zijn er op de begane grond zaal 2 (zie foto links) en zaal 5 die door middel van schuifwanden afgescheiden kunnen worden.

Zaalruimtes boven
De bovenverdieping bestaat uit een zeer ruime zaal (3) en een consistoriekamer (4). Een traplift is aanwezig. Op de bovenverdieping van het pastoriedeel bevinden zich een grote vergaderruimte (8) en twee kleinere vergaderruimten (7 en 9).

Parkeermogelijkheid
De Bagijnehof biedt huurders en bezoekers die met de auto komen een ruime parkeermogelijkheid op de naastgelegen Turfmarkt.