Musical ‘De terugkeer van Thomas’ op 5 november in de Oosterkerk

Thomas a Kempis, monnik uit het Zwolle van de 14e eeuw, bezoekt in deze musical het Zwolle van vandaag, heeft ontmoetingen met mensen van deze tijd op de plekken waar hij heeft geleefd en gewerkt. Sommige ontmoetingen worden door de acteurs op het podium in beeld gebracht, andere zijn op bekende Zwolse plekken opgenomen zoals de begraafplaats Bergklooster, de Grote markt in Zwolle en bij de rivier de Vecht en worden op film vertoond.

De musical biedt een afwisseling van toneelspel door acteurs uit de Adventskerk en muziek door Koorbizniz uit de Oosterkerk aangevuld met begeleidende muzikanten met eigentijdse songs in een pakkende Nederlandse hertaling. Heden en verleden in contrast, het gedachtegoed van Thomas a Kempis komt tot leven in teksten en muziek.

Concept en ontwikkeling: Hans Tissink. Muzikale leiding: Geeske Koopman.

Zaterdag 5 november 2022 – Oosterkerk Zwolle – aanvang 20:00 uur (kerk open vanaf 19:30 uur). Toegang vrij, met geldig toegangsbewijs met QR code. Plaats reserveren via www.ontmoetingshuismodernedevotie.nl (na afloop wordt er een vrijwillige bijdrage gevraagd).

Meer informatie vindt u in de flyer.