Kloosterweekend – Thema: “bidden met Iconen”

Kloosterweekend – Thema: “bidden met Iconen” – 17 tot en met 20 maart 2023

We hopen een lang weekend (3 nachten) door te brengen bij de Benedictijner monniken in Chevetogne in België (www.monasterechevetogne.com). De missie van dit klooster is (sedert 1929) te werken aan de oecumene tussen de kerken van Oost en West – specifiek is dan ook dat het merendeel van de vieringen plaats vindt in de orthodoxe kerk, waar talloos veel schitterende (en nog recent gerestaureerde) fresco’s opvallen en ook de vele iconen het verhaal van de Bijbel en de traditie verbeelden. De gezangen die in het Kerkslavisch worden gezongen, zijn vaak van een ongekende schoonheid. Ontmoetingen met de monniken en o.a. een bezoek aan het wierookatelier zijn onderdeel van het programma.

Het klooster ligt op ongeveer 4 uur rijden van Zwolle. De datum is van vrijdag 17 maart tot en met maandag 20 maart 2020. Aankomst vrijdag voor de middag en vertrek maandag na het ontbijt. Er zijn alleen tweepersoonskamers beschikbaar en slechts een beperkt aantal één persoonskamers. Heren slapen in het kloostercomplex, dames in het nabij gelegen gastenverblijf Béthanie. Sanitair is in de meeste gevallen op de gang. De kosten komen op ongeveer € 175,- inclusief logies, ontbijt en diner en lakenpakket. Handdoeken zelf meenemen. Exclusief annuleringsverzekering. Vervoer op eigen gelegenheid.

Dit monastieke kloosterweekend wordt georganiseerd door het Ontmoetingshuis Moderne Devotie en is onderdeel van het nieuwe seizoensprogramma. Begeleider is Hans Tissink. We stellen een globaal programma op maar er wordt ook veel ter plekke ingevuld in overleg met de gastenbroeder. Dit weekend is dus niet helemaal vergelijkbaar met eerder georganiseerde kloosterweekenden. Aanmelden mogelijk tot 1 februari via: info@ontmoetingshuismodernedevotie.nl