Kloosterweekend 2019 in Egmond

Met 15 mensen uit verschillende kerken en ds. Hans Tissink waren we het weekend van 22 – 24 maart in het indrukwekkende St. Adelbertabdij in Egmond. Het thema voor dit weekend was “Levenskunst”. Aan de hand van Prediker 3 vers 1 t/m 15 bogen we ons over de uitdagingen die er zoal op ons pad komen en ook keken we terug op onze levensgeschiedenis. De vertaling van de tekst naar onze eigen situatie leverde veel interessante gesprekken en levenslessen op. Dit jaar namen er ook een aantal jonge mensen uit de 30-plus groep deel. Het gaf de gesprekken een extra dimensie.  Momenten met diepgang en de verbinding met elkaar waren ingrediënten voor een betekenisvol weekend, zo bleek uit de evaluatie.

De getijdendiensten, de rustmomenten en het contact met de gastenbroeder: het heeft allemaal bijgedragen aan een mooi weekend. Op een zonnig terrasje  in Egmond aan zee namen we afscheid van elkaar. Het was maar een paar dagen dat we samen opgetrokken hebben, maar het gaf een gevoel alsof we elkaar al veel langer kenden.

Meer informatie over het jaarlijkse kloosterweekend bij Anneke van der Meulen, an.vandermeulen@planet.nl of Hans Tissink,  dstissink@adventskerk.nl.