Blog van 15 mei: Kerk in tijden van corona

In deze turbulente tijd schrijven de vijf beroepskrachten van het cluster Adventskerk-Oosterkerk dagelijks een blog. Van maandag tot en met vrijdag bloggen zij om beurten. Ter bemoediging, inspiratie, voor saamhorigheid. We plaatsen de nieuwe blog telkens bovenaan; de eerdere blogs zijn eronder te lezen.

15 mei – Elly Urban: Hoop

Nog een blog over hoop! Vorige week vroeg ik jullie om verhalen van hoop met me te delen. En wat een ontzettend mooie en inspirerende reacties heb ik gekregen. Meer dan 40 mensen vulden de vragenlijst in en/of stuurden mij e-mails. Mensen uit de Oosterkerk en de Adventskerk, en in alle leeftijdsgroepen, van 20- tot 80+. Ook de jongeren van Provider gingen met het thema aan de slag. Dank hiervoor! Een schat aan teksten en verhalen, natuurlijk veel te veel om allemaal een plaats te geven in onze korte online viering van zondag. Het is natuurlijk jammer als alleen ik de reacties kan lezen. Want deze uitwisseling is juist een mooie vorm die verbinding geeft in onze gemeente, nu we elkaar zo weinig kunnen zien. Daarom ben ik van plan via de website wat mooie teksten te delen (uiteraard niet de meer persoonlijke verhalen die ik ook kreeg). En daar maak ik vandaag een begin mee.

Een citaat, een Bijbeltekst en een lied.

Elly Urban

14 mei