Blog van 14 april: Kerk in tijden van corona

In deze turbulente tijd schrijven de vijf beroepskrachten van het cluster Adventskerk-Oosterkerk dagelijks een blog. Van maandag tot en met vrijdag bloggen zij om beurten. Ter bemoediging, inspiratie, voor saamhorigheid. We plaatsen de nieuwe blog telkens bovenaan; de eerdere blogs zijn eronder te lezen.

14 april – Dirk Jan Steenbergen: Paaschallenge

De afgelopen drie avonden heb ik met jongeren de paaschallenge gespeeld.  Een spel waarin Jezus gevolgd wordt in de laatste dagen van zijn leven. Iedere keer werd er een stukje verteld en daarna kregen de jongeren een opdracht om uit te voeren. Online uiteraard, corona-veilig.

Een paar voorbeelden : De opwekking van Lazarus….. de jongeren moesten een mummy maken van een familielid met toiletpapier. Dat lukte iedereen prima. Toiletpapier genoeg gehamsterd.

Een andere opdracht rondom de kruisweg bestond uit een hele serie rebussen om op te lossen. Als u daarin geïnteresseerd bent dan wil ik die best als jeugdmateriaal online zetten. Of op de website laten zetten. Een voorbeeld :

Tenslotte moesten de jongeren met paaseitjes een mooie paaswens maken en die bij iemand corona-veilig bezorgen. Ook daar moest weer een foto van komen. Hier staan er twee :

Voor de zekerheid.  Op de tweede staat :

Het is FEEST  want JEZUS LEEFT.

En dat geschreven met die heidense eieren.  Mooier kun je het eigenlijk niet hebben !!

Dirk Jan