Project 40 dagentijd: Opvang weeskinderen in Rwanda

Opnieuw beginnen na een trauma. In 2019 is het 25 jaar geleden dat één miljoen Rwandezen werden afgeslacht. De jongvolwassen Rose Mukankaka overleefde de genocide maar verloor haar ouders, broers en zussen. Ze besloot dat ze God wilde dienen door kinderen die tijdens de genocide wees waren geworden, op te vangen en onder te brengen in pleeggezinnen. Zo ontstond Mwana Ukundwa (geliefd kind).

In de afgelopen 25 jaar is het werk veranderd. Rwanda telt bijna 230.000 weeskinderen. In 1995, tijdens de oprichting van deze organisatie, waren kinderen vooral wees door de genocide. Tegenwoordig steunt de organisatie kinderen die hun ouders aan hiv/aids hebben verloren, of zelf besmet zijn. Zij krijgen medicijnen, schooluniformen en leren om te gaan met hun ziekte. Ook alleenstaande moeders die besmet zijn, worden ondersteund in zorg voor zichzelf en hun gezin. De medewerkers van Mwana Ukundwa besteden ook veel aandacht aan voorlichting over hiv/aids.

De ZWO wil dit project in de 40-dagentijd ondersteunen. De Paarse bussen staan dan achter in de kerk, voor Mwana Ukundwa. Helpt u mee om dit werk mogelijk te maken?