ZWO project: Veilig koken en meer inkomen voor vrouwen in Bangladesh

Dit is boer I-Amin, hij verbouwt diverse gewassen, o.a. uien en zonnebloemen. Toen hij hoorde over biochar, dat als natuurlijke bodemverrijker een milieuvriendelijk en goedkoper alternatief is voor kunstmest, wilde hij dat direct uitproberen. Biochar is het restproduct van een kooktoestel dat het gestookte hout en groenafval omzet in een soort houtskool. Vermengd met organische mest van bijvoorbeeld vee, vormt hij een natuurlijke bodemverrijker. Bovendien is biochar is goedkoper dan kunstmest, waardoor hij kosten bespaarde. Daarnaast houdt de bodem bij gebruik van biochar water beter vast en hoeft hij minder te irrigeren.

Zie ook: Veilig koken en meer inkomen voor vrouwen | Kerk in Actie

NL87RABO 0373 739 974 t.n.v. Diaconie van de PGZ ZWO Commissie Oosterkerk ovv Veilig koken voor Bangladesh.