Zomerpakketactie van Present Zwolle

DEEL DE ZOMER! De Diaconieën van de Oosterkerk en de Adventskerk vragen aandacht voor de zomerpakkettenactie van Stichting Present. De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark (als het weer mag), ijsjes eten, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? Stichting Present Zwolle organiseert deze actie voor de achtste keer op rij om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. In 2020 heeft deze actie coronaproof plaatsgevonden waarbij er bijna 175 pakketten zijn bezorgd!

Het pakket wordt samengesteld door mensen uit diverse kerken in/rond Zwolle en door mensen die zich aanmelden. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Er wordt ook steeds vaker een ‘belevenis’ in de pakketten gedaan: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, samen buitenspelletjes doen, picknicken etc.

Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk en mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming zodat het ook echt een pakket op maat wordt. Aanmelden kan tot en met 25 mei via de website van Present Zwolle. Er is tot 11 juli de tijd om het pakket langs te brengen.

Info & aanmelden: www.presentzwolle.nl/zomerpakketten