Voorstelling ‘Bonhoeffer. Wie ben ik?’

Op donderdag 24 september om 20.00 uur is de bijzondere voorstelling ‘Bonhoeffer. Wie ben ik?’. Dietrich Bonhoeffer was predikant en deed mee aan een aanslag op Hitler. Hij werd gepakt, veroordeeld en op 9 april 1945 opgehangen. 39 jaar oud. In antwoord op de vraag ‘wie ben ik?’ vocht hij tegen zichzelf, met God, voor vrijheid, in de gevangenis met de dood voor ogen, om overgave, om liefde. In deze voorstelling volgt Kees van der Zwaard hem op zijn zoektocht. Hij speelt samen met alt-violiste Roosmarijn Tuenter. Zij vertolkt Maria von Wedemeyer, de geliefde van Bonhoeffer.

Vanuit de Oosterkerk is deze activiteit opgezet i.s.m. Vredesplatform Zwolle, met een investering in geld en menskracht. Inmiddels zijn er 25 aanmeldingen. Het zou mooi zijn als we een goed gevulde kerk hebben, uiteraard binnen de kaders van de coronamaatregelen. Opgeven kan tot 23 september via: https://forms.gle/YtcFBQnZdQ7GWA66A (vol=vol). Toegang is gratis; na afloop wordt wel een gift gevraagd.