Vesper met ontmoeting en gesprek tijdens de Week van het gebed

De Week van gebed voor eenheid van christenen 2023 moedigt kerken aan om goed te doen en recht te zoeken. Bijzondere aandacht is er voor de verdeeldheid die veroorzaakt wordt door het onrecht van ongelijkheid en racisme. De Bijbeltekst die centraal staat van 15 t/m 22 januari komt uit Jesaja 1 vers 17: ‘Leer goed te doen; zoek het recht, houd tirannen in toom, kom op voor wezen, sta weduwen bij’.

De Week van gebed voor eenheid van christenen is een jaarlijks terugkerende week waarin miljoenen christenen wereldwijd samen bidden. Door samen te bidden ervaren we dat we verbonden zijn, met God en met elkaar. Tegelijk tonen we verantwoordelijkheid voor anderen door de problemen van de samenleving in de voorbeden een plek te geven.

Op dinsdag 17 januari is er in het gebouw van de Vrije Evangelische Gemeente aan de Hoogenkampsweg 25 te Zwolle een bijeenkomst in het kader van deze week. Kerken uit Zwolle hebben dit voorbereid. Om 19.30 uur is er een vesper (klik hier voor de liturgie). Aansluitend is er een bijeenkomst van ontmoeting en gesprek.

Iedereen is hartelijk welkom!