Theologisch eetcafé

Het theologisch eetcafé wordt komend seizoen weer voortgezet. Het thema dit seizoen is ‘de zeven werken van barmhartigheid’. De sprekers zijn geen predikanten, maar ervaringsdeskundigen/professionals uit verschillende kerken. Zij spreken zich uit over de actualiteit. Dit gebeurt op de tweede woensdag van de maand afwisselend in verschillende protestantse kerken in Zwolle. Iedereen, van binnen of buiten de kerk, is welkom. De avond begint telkens om 17.30 uur met inloop en een drankje. Van 18.00-18.10 uur wordt het thema kort, flitsend en prikkelend neergezet, gevolgd door 20 minuten discussie aan de hand van twee vragen. Om 18.30 uur gaan we aan tafel en zetten daar het gesprek voort. Om 19.30 uur wordt de maaltijd afgesloten en kan iedereen weer zijns of haars weegs gaan. Kosten zijn € 7,50 pp.

In het najaar zijn er twee bijeenkomsten:

• Woensdag 12 oktober diaconaal consulent Wim van Ree over de hongerigen voeden in de Jeruzalemkerk, Assendorperkdijk 134, Zwolle.
  • Woensdag 9 november justitiepastor Maaike Broeksema over de ge­vangenen bezoeken in de Oosterkerk, Koewegje 2, Zwolle.

Aanmelding kan door, uiterlijk op de maandag voorafgaand aan elke bijeenkomst, je aan te melden via eetcafepknzwolle@gmail.com.