Theologisch (eet)café: Zwolse dominees spreken zich uit over de actualiteit

Op de eerste woensdag van de maand spreken Zwolse predikanten en theologen zich uit over een actueel thema dat hen na aan het hart ligt in studentencafé Het Vliegend Paard. Iedereen, van binnen of buiten de kerk, is welkom.

De avond begint telkens om 17.30u met inloop en een drankje. Van 18.00-18.30u wordt het thema kort en prikkelend neergezet in interactie met de aanwezigen. Om 18.30u begint de maaltijd. Het gesprek wordt aan tafel voortgezet. Om 19.30u wordt de avond afgesloten met een kop koffie of thee en kan ieder zijns/haars weegs gaan.

Op woensdag 6 nov brengt ds. Iemke Epema het thema groene theologie naar voren. Moet de kerk mensen aansporen om milieubewust te leven? En op welke gronden; wat zegt de Bijbel eigenlijk over duurzaam leven? Is de milieucrisis niet mede het gevolg van de manier waarop in het christelijk geloof de mens altijd op een voetstuk is gezet, als heer en meester over de schepping? Voel je je schuldig over je ecologische voetafdruk of kun je daar niet mee zitten? Andere thema’s die zullen volgen zijn o.a. de vluchtelingencrisis en de vraag of er een heel nieuw christendom denkbaar is.

De kosten zijn € 7,50 pp per avond, inclusief maaltijd. Graag opgave vooraf bij an.vandermeulen@planet.nl, uiterlijk op zondagavond 3 november, met aparte vermelding wanneer je vegetarisch eet.