Project “Zwolse Bijbel opnieuw”: schrijvers gezocht i.v.m. deelname Adventskerk!

In de 15e eeuw schreven broeders van de Moderne Devotie in het Zwolse fraterhuis de Bijbel over. Dit pronkstuk van Zwolse cultuur is helaas beschadigd geraakt door de eeuwen heen. Alle Zwollenaren worden uitgenodigd om in het hoogkoor van de Grote Kerk een stukje van de Bijbel over te schrijven. Verenigingen, instellingen, bedrijven en kerken zijn gevraagd mee te schrijven.

Wij willen als Adventskerk graag meedoen door het schrijven van een gedeelte uit Jesaja. Dit zijn heilsteksten die in de Advents– en kersttijd vaak gelezen worden. Als Adventskerk hopen we met 40 schrijvers op een zaterdag (datum volgt later) samen te gaan schrijven. Heeft u een leesbaar handschrift, geef u dan op om mee te doen! Er zijn minimaal 40 mensen nodig en u schrijft per persoon ongeveer 300 woorden in gemiddeld 20 minuten. Opgave: via een e-mail aan Anneke van der Meulen, an.vandermeulen@planet.nl. Voor meer informatie www.zwolsebijbel.nl.

Wanneer alle teksten uit de Bijbel zijn overgeschreven, wordt deze Bijbel daadwerkelijk uitgegeven. Het project is een initiatief van Mariska van Beusichem, stadspastor in Zwolle. Het project start op 1 april en eindigt half juni.