Ontmoetingshuis in Windesheim

Op 10 maart 2020 organiseert het Ontmoetingshuis Moderne Devotie een ontmoetingsavond in het voormalig klooster Windesheim, Dorpsstraat 8, 8015 PJ Windesheim. De ontstaansgeschiedenis van het buurtschap Windesheim voert ons terug naar de 14e eeuw. In de Middeleeuwen ontstond er in de IJsselvallei een godsdienstige beweging die de naam “Moderne Devotie” meekreeg. Geert Groote, de geestelijk vader van deze beweging, streefde naar vernieuwing van het innerlijke leven en herleving van het ideaal van de eerste Christengemeenten. In 1572 werd het gehele kloostercomplex verwoest. De brouwerij bleef behouden en werd in 1634 tot Hervormde kerk verbouwd.

We krijgen een rondleiding en luisteren naar de geschiedenis van het klooster uit de tijd van de Moderne Devotie. Om 19.45 verzamelen we bij de kerk en om 20.00 uur start de rondleiding. Om 21.00 uur sluiten we af met een meditatief moment en een kop koffie of thee. Aanmelden via de website: www.ontmoetingshuismodernedevotie.nl . Kosten voor deze avond zijn € 7,50 pp. vooraf over te maken op rekeningnummer: NL 71 INGB 0007852541