Omzien naar elkaar in tijden van corona

Predikanten en bezoekers kunnen in de komende weken mensen helaas niet langer thuis bezoeken. In plaats daarvan is er telefonisch contact en ook via mail en app zijn er verbindingen mogelijk.
Het zou mooi zijn als iedereen een paar mensen in gedachten neemt die nu aan huis gebonden zijn en bij hen informeert waar zij behoefte aan hebben. Af en toe even een gesprekje voor de telefoon kan al heel belangrijk zijn.
U kunt natuurlijk ook een kaartje sturen, zodat mensen weten dat er aan hen wordt gedacht.
Als u weet dat iemand niet zelf boodschappen kan doen: bied aan dit te willen doen. Wie wel zelf boodschappen doet: koop niet meer voor u zelf dan nodig is en houd rekening met anderen.
Wie aan huis gebonden is en graag contact zou willen hebben met iemand van de Adventskerk, kan contact opnemen met zijn of haar contactpersoon, een van de ouderlingen of diakenen of de eigen wijkpredikant. Zie voor contactgegevens deze website www.adventskerk.nl

Zwolse initiatieven:

• ‘Zwolle-Doet’ probeert in deze tijd van corona vraag en aanbod van hulp te koppelen. Zie www.samenzwolle.nl of bel met tel.nr. (038) 422 52 00 of app naar 06 390 080 72
  • Een andere initiatief van ‘Zwolle-Doet’ is de Samen Ouderen Kletslijn voor Zwolse ouderen die juist nu weinig tot geen contact hebben met de buitenwereld. Deze telefoonlijn is te bereiken op 088-2011250 van maandag t/m vrijdag van 9:00-17:00 uur.
  • Daarnaast is 24 uur per dag bereikbaar: De Luisterlijn op tel.nr. 0900-0767. Wanneer je pijn hebt of ergens over piekert, als je je alleen voelt of juist blij bent… vrijblijvend en anoniem wordt een luisterend oor geboden.
  • Het team van Hart voor Zwolle heeft een groep jongeren die zich juist in deze dagen wil inzetten voor mensen die hun huis niet uitkomen. Zij willen graag in contact komen met mensen die geholpen moeten worden, denk aan boodschappen doen, koffie schenken of andere praktische hulp. Ook valt te denken aan het sturen van een kaartje en het plegen van een telefoontje. Laat het weten, ze helpen graag. Voor meer informatie: info@stichtinghartvoorzwolle.nl.