Oecumenische viering ‘Amazing Grace’ op 25 mei

Ter herdenking van de afschaffing van slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden vindt in Zwolle een oecumenische viering plaats op zaterdag 25 mei om 19.00 uur in de Dominicanenkerk. In de viering gaat het om het erkennen en herdenken van leed en verzet in verleden en heden.

De voorgangers en koren in deze speciale viering vertegenwoordigen geloofsgemeenschappen die geworteld zijn in verschillende gebieden waarmee Nederland een koloniale geschiedenis deelt:

Suriname: Ds. Clifton Walker (Evangelische Broedergemeente Amsterdam-Stad en Flevoland)
Cariben: Pater Wijbe Fransen O.P. (Caribische gemeenschap San Thomas d’Aquino Zwolle)
Benedenwindse eilanden: Diaken Dudley Martina (Rooms-Katholieke Kerk Den Bosch)
Bovenwindse eilanden: Rev. dr. Joan Delsol Meade (Holland Methodist Church)
Zuid-Afrika: Prof. dr. Dion Forster (Methodist Church)

Koren: United Voices of Joy en koor van de Dominicanenkerk.

Praktisch: 25 mei 2024 19.00 – 20:30 uur, Dominicanenkerk, Assendorperstraat 27.
Parkeren kan gratis bij het Provinciehuis, Luttenbergstraat 2.

Meer informatie:
info@dominicanenzwolle.nl
Lucia de Vries 06 33018985

Amazing Grace is het lied van onderdrukking en bevrijding. Dominee John Newton (1725-1807) schreef de tekst ervan. Aanvankelijk was Newton zélf een slavenhandelaar, maar na zijn bekering zette hij zich in voor de afschaffing van slavernij. Amazing Grace werd een klassieker als zwarte spiritual, en is één van de bekendste christelijke liederen wereldwijd.