Nieuwe kansen voor straatmeisjes in Ghana

Ghana is een West-Afrikaans land dat zich goed ontwikkelt, maar de verschillen tussen noord en zuid zijn nog groot. In de dorpen in het droge noorden is het bestaan hard, is het onderwijs niet altijd goed en hebben jongeren weinig kans op werk. Veel jongeren trekken naar de hoofdstad Accra, waar 25.000 kinderen ( zoals Joyce) op straat werken en leven.

Joyce verkocht water op straat
Toen Joyce 13 jaar was, namen haar ouders haar samen met haar jongere broertjes en zusjes vanuit het noorden naar de hoofdstad Accra in het zuiden. Ook daar was het leven niet gemakkelijk. Joyce volgde eerst nog wel onderwijs, maar moest al gauw water op straat gaan verkopen tussen het drukke verkeer. Toen ze 17 was ontmoette ze Grace van het opvangcentrum Lifeline. Ze kreeg de kans om het kappersvak te leren. Het heeft haar leven totaal veranderd. Joyce heeft inmiddels haar eigen kapsalon, waar ze nu zelf een meisje tot kapster opleidt. Ze wil haar kennis delen en iets terugdoen voor de kans die ze zelf kreeg.

Kijk voor meer informatie op https://www.kerkinactie.nl/projecten/nieuwe-kansen-voor-straatmeisjes. Mocht u een bijdrage over willen maken voor de Diaconie van de Adventskerk dan kan dat naar NL 30 RABO 0113 9026 38 o.v.v. Straatmeisjes Ghana.

Doet U mee, zodat meer meisjes als Joyce opgevangen kunnen worden?