Kloosterweekend 2020 – Thema: “bidden met Ikonen” Opgave tot 1 maart!

Ja, u leest het goed. Het gaat over het kloosterweekend 2020! In dit bijzondere klooster moeten we de kamers nu al reserveren en daarom vragen we nu al opgave. Opgave voor 15 februari 2019! De groep bestaat uit maximaal 15 personen.

We hopen een lang weekend (3 nachten) door te brengen bij de Benedictijner monniken in Chevetogne in België www.monasterechevetogne.com . De missie van dit klooster is (sedert 1929) te werken aan de oecumene tussen de kerken van Oost en West – specifiek is dan ook dat het merendeel van de vieringen plaats vindt in de orthodoxe kerk, waar talloos veel schitterende (en nog recent gerestaureerde) fresco’s opvallen en ook de vele ikonen het verhaal van de Bijbel en de traditie verbeelden. De gezangen die in het Kerkslavisch worden gezongen, zijn vaak van een ongekende schoonheid. Ontmoetingen met de monniken en o.a. een bezoek aan het wierookatelier zijn onderdeel van het programma.

Het klooster ligt op 3 ½ uur rijden van Zwolle. De datum is van vrijdag 20 maart tot maandag 23 maart 2020. Aankomst vrijdag voor de middag en vertrek maandag na het ontbijt. Er zijn alleen tweepersoonskamers beschikbaar en slechts een beperkt aantal één persoonskamers. Heren slapen in het kloostercomplex, dames in het nabij gelegen gastenverblijf Béthanie. Sanitair is in de meeste gevallen op de gang. De kosten komen op ongeveer € 165,- inclusief logies, ontbijt en diner en lakenpakket. Handdoeken zelf meenemen. Exclusief annuleringsverzekering. Aanmelden kan nog tot 1 maart 2019 via an.vandermeulen@planet.nl