Kloosterbioscoop op 9 september

Naar een goede film kijken met de mogelijkheid er samen over na te praten. Dat is een activiteit die we als Oosterkerk en Adventskerk opnieuw -Coronaproof- organiseren, samen met de Dominicanenkerk en de Thomas a Kempisparochie. De ontvangst met koffie of thee is telkens vanaf 19.15 uur in het Dominicanenklooster, waarna om 19.30 uur de vertoning van de film begint. De entree bedraagt € 7,50, inclusief de consumptie. Er is geen pauze. Na iedere film is er voor wie wil een nagesprek.

De eerste filmvertoning, The Dictator (Charlie Chaplin, 1940), vindt plaats op donderdag 9 september 2021. Bij mooi weer in de kloostertuin. Deze komische film uit 1940 over de fictieve dictator Adenoid Hynkel, zou volgens de maker (Charlie Chaplin) nooit vertoond zijn als hij wist welke gruwelijkheden Hitler en de tweede wereldoorlog zou brengen. En toch, misschien is deze film nog steeds profetisch. Kijk en oordeel zelf. Wie van te voren tickets bestelt via de website van het Dominicanenklooster, is verzekerd van een zitplaats.