Groet van onze partnergemeente in Schwerin

Lieve zusters en broeders van de Adventskerkgemeente Zwolle,

De jaarwisseling is in zicht. We worden hierin begeleid door het nieuwe jaarmotto. Jezus zegt: “Wie tot Mij komt, zal ik niet afwijzen” (Johannes 6:37). Dat geeft moed en vertrouwen voor de komende tijd. Bij jullie zullen er veranderingen en een samenvoeging aan de orde zijn. Tot nu toe heeft de Petrusgemeinde hiermee nog niet te maken, maar in het westelijk deel van Schwerin hebben al wel drie wijkgemeenten zich onlangs aaneengesloten tot de nieuwe Vredesgemeente. Hierdoor zijn het soms hele afstanden om de kerkdienst te kunnen bijwonen. Gelukkig hebben wij nog elke zondag een dienst in de Petruskerk, ook al mogen er momenteel maar 60 mensen komen. Alle werkzaamheden om het kerkgebouw en het gemeentecentrum energiezuinig te maken, zijn sinds ruim een half jaar afgerond. Het gemeentefeest, begin oktober, werd door enkele gemeenteleden van de Adventskerk bezocht. Fijn, dat ze de moed daartoe hadden. Hopelijk biedt 2022 de mogelijkheid dat wij jullie een bezoek brengen. Wij wensen jullie een gezegend 2022.

Met een hartelijke groet van de Petrusgemeinde Schwerin, de werkgroep Schwerin-Zwolle.