Ghaeth Almaghoot terug in Zwolle, in Odeon

Nieuws

Misschien herinnert u zich dat er in 2015 in de IJsselhallen een grote groep Syriërs werd opgevangen, en dat we in de Oosterkerk een tijd lang wekelijks de kerk een ochtend open stelden en bezoek kregen. Er kwamen Syrische mannen koffie drinken, de kerktoren beklimmen (ze hadden geluk, want dat mocht toen nog…) en muziek maken. Er waren enkele beroepsmusici bij, die prachtige muziek maakten op onder meer klarinet, piano en een soort luit, en ook wel eens gespeeld hebben tijdens en na een dienst. Een van hen, de klarinettist Ghaeth Almaghoot, die later naar Rotterdam verhuisde, is komende zaterdag 23 september terug in Zwolle voor een optreden in Odeon met ensemble Dafa, De Tent van het Oosten.

Lees meer op de website van de Zwolse theaters.