Geen samenkomsten in de kerk, wel een viering online

Al onze bijeenkomsten zijn afgelast tot en met in elk geval zondag 5 april. Mogelijk ook nog langer, maar dat weten we op dit moment niet.

Komende zondagen zullen er geen kerkdiensten gehouden worden. De eerste zondag waarop dit van kracht was hebben we u verwezen naar de speciale landelijke dienst van de PKN waarin onze scriba René de Reuver voorging. Ook werd er in onze classis een dienst gehouden vanuit Heino waarin ds. Hans van Solkema voorging. Gelukkig worden er landelijk en regionaal diensten uitgezonden via televisie en radio, verzorgde vieringen waarin beeld en geluid optimaal zijn. Dat kunnen we vanuit de Oosterkerk en Adventskerk niet bieden. Het wijkcentrum SIO, waar de Adventskerk deel vanuit maakt, is bovendien dicht.

We hebben er als predikanten en kerkelijk werker voor gekozen iedere zondag toch iets vanuit de eigen kerk uit te zenden. Geen complete viering, maar een korte meditatie, gehouden door een van ons, met beeld en geluid, gevolgd door een muzikale meditatie, verzorgd door een van onze vaste muzikanten. Het duurt niet meer dan een kwartier. Omdat SIO dicht is gebeurt dat vanuit de Oosterkerk.

Op zondag is dit via de website te volgen, het komt in de plaats van het dagelijks blog. Op zaterdag is er geen blog, dat gaat op maandag weer verder. 22 maart zal ds. Iemke Epema voorgaan, 29 maart ds. Hans Tissink en 5 april ds. Nelleke Eygenraam.

Hoe kunt u een dienst beluisteren?
Klik dan op deze link van Kerkdienstgemist.nl. U komt dan direct bij alle diensten die vanuit de Adventskerk uitgezonden worden of die in het verleden zijn uitgezonden.