Een bijzondere kloosterbioscoop: ben jij erbij?

Naar een goede film kijken met de mogelijkheid er samen over na te praten: een activiteit die de Oosterkerk samen met de Dominicanenkerk, de Thomas a Kempisparochie en de Oosterkerk organiseren. Donderdag 23 maart wordt er een bijzondere film vertoond, gemaakt door Ellen van den Honert, die die avond zelf aanwezig zal zijn. Ze werkte internationaal als muziekdocent, projectmanager en ondernemer, terwijl ze ook als liedjesschrijver en uitvoerend artiest actief was. In 2015 richtte ze de Wild About Music Foundation op om de synergie tussen kunst en natuurbehoud te bevorderen. Dit leidde tot de productie van haar eerste lange documentaire, There is a place on earth, waarin de rol van kunstenaars in het behoud van de ongerepte natuur wordt onderzocht. Om de film te maken zijn zowel kunstenaars als natuurbeschermers geïnterviewd, in Portugal, India, de USA, Frankrijk, Canada, Hawaii, Zuid-Afrika en Nederland. In het Dominicanenklooster is de ontvangst met koffie of thee weer vanaf 19.15u, waarna om 19.30u de vertoning van de film begint. De entree bedraagt € 7,50, inclusief de consumptie. Er is geen pauze. Na het kijken van de film zal Ellen van den Honert bij het nagesprek aanwezig zijn en is het mogelijk om haar vragen te stellen.