Blog van 8 juli: Kerk in tijden van corona

In deze turbulente tijd schreven de vijf beroepskrachten van het cluster Adventskerk-Oosterkerk dagelijks een blog. Van maandag tot en met vrijdag blogden zij om beurten. Ter bemoediging, inspiratie, voor saamhorigheid. In de zomerperiode is de frequentie echter aangepast en staan de blogs er wekelijks (op de woensdag) op.

8 juli – Iemke Epema: Ga maar op weg

Afgelopen zondag in de Oosterkerk was het zover en hadden we de eerste dienst met kerkgangers. Toch wel heel bijzonder om weer met elkaar in de kerkbank te zitten, al was het dan met de nodige afstand tot elkaar.

Ook de kinderen waren er gelukkig deze zondag, het weekend dat de schoolvakantie net was begonnen. Ze zaten vanaf het begin in hun eigen ruimte en keken daar op een groot scherm mee naar het begin van de dienst. Zo waren ze er toch een beetje bij, al zagen we hen niet. Sommige van hen zagen we ineens toch wel, want in de kerk keken we naar beelden van het afscheid van de oudste kinderen van de kinderkring dat 14 dagen eerder had plaatsgevonden, deels in de kerk en deels in het Weezenlandenpark. Daar maakten ze samen de overstap naar Provider, heel letterlijk, door van de ene kant van het veld naar de andere te rennen. Ondertussen werden ze ‘gedoopt’ door twee jongeren van Provider met grote waterpistolen waar heel wat water uitkwam! Aan het eind van de bijeenkomst in de kerk kregen ze een zegen mee. Goede woorden om mee te nemen deze zomer, niet alleen voor deze jongeren, maar voor iedereen. De tekst vindt u hieronder.

Onder de zegen vindt u een rebus, die op een gegeven moment werd gedeeld door leiding van de kinderkring. Misschien leuk om te proberen dit op te lossen als je je deze vakantie even een moment hebt dat je niet weet wat je moet doen. En dan niet alleen voor kinderen en voor jongeren, maar voor u allemaal. Nog niet eens zo simpel misschien.

Ga maar op weg, deze zomer die anders is dan andere jaren, maar die toch ook weer gewoon zomer mag zijn. Geniet van de buitenlucht, de vrijheid en de ontspanning en van elkaar.

Ga maar op weg

Ga maar op weg in het licht van de morgen

De weg is lang en het pad onbekend

Er is nog heel veel van de toekomst verborgen