16 juni: buiten vieren voor Gaza

Christelijk Collectief houdt zondag 16 juni om 11.00 uur in het Ter Pelkwijkpark een ‘kerk walk-out’ voor Gaza. Mensen zingen, bidden en luisteren naar een preek. “Hoe kan het dat uit de kerken in Nederland geen krachtig protest klinkt?” vraagt theoloog en historicus Remco van Mulligen zich af. Hij is één van de organisatoren vanuit Kairos-Sabeel Nederland dat gehoor geeft aan oproepen van Palestijnse christenen om geweldloos bij te dragen aan een rechtvaardige vrede in het heilige land. Vanuit diverse Zwolse kerken, ook onze gemeente, zijn mensen betrokken. Zij zijn begaan met álle slachtoffers, ook in Israël, en benadrukken dat mensenrechten en een wapenstilstand het fundament zijn voor duurzame vrede.

(Foto: Koos Nuninga, Flickr.com)