Kloosterbioscoop: Passing

Datum: 19 oktober 2023

Tijden: van 19:30:00 tot 23:00:00

Locatie: Dominicanenklooster Zwolle

Donderdag 19 oktober is om half 8 in het Dominicanenklooster de film Passing te zien, een gezamenlijke activiteit van de Advents-Oosterkerk, de Thomas a Kempis parochie en het Dominicanenklooster. Na de film is er voor wie dat wil een nagesprek olv ds. Iemke Epema. Passing betekent: ‘doorgaan voor’, je voordoen als iemand uit een andere groep. De zwart-witfilm Passing gaat over iemand die zwart is, maar zich als wit voordoet. En dat lukt, zelfs tegenover haar racistische man. De film is een bewerking van de gelijknamige roman van Nella Larsen (1929) en stelt de complexiteit van ‘identiteit’ op indringende wijze aan de orde. De kosten zijn 7,50 Euro, dit is inclusief een kopje koffie of thee. Kaarten zijn vooraf te krijgen via de website van het klooster of die avond ter plekke.