Groene kerkdienst op zondag 8 oktober!

Datum: 08 oktober 2023

Tijden: van 10:00:00 tot 11:00:00

Locatie: Oosterkerk

De werkgroep Groene Oosterkerk is al enige jaren bezig om het ‘vergroenen’ van de kerk en haar gemeenteleden te stimuleren. Onlangs hebben wij ons als Oosterkerk aangesloten bij het netwerk van Groene kerken in Nederland en om dit kenbaar te maken, hebben wij het bordje “Groene Kerk” ontvangen die wij aan onze kerkmuur mogen ophangen. Om dit te vieren zal de dienst op zondag 8 oktober geheel in het teken staan van de groene kerk. Na de dienst zal het bordje officieel onthuld worden en is er koffie met iets lekkers. En er is een kleine informatiemarkt waar u meer te weten kunt komen over de activiteiten van de Stichting 50 Tinten Groen Assendorp, de christelijke natuurbeweging A Rocha Zwolle en onze werkgroep Groene Oosterkerk. De ZWO organiseert opnieuw een inzamelactie van oude spijkerbroeken (zie het bericht op de kerkgroet).

Naast allerlei activiteiten in en na de dienst wordt er die middag een natuurwandeling georganiseerd in de Schellerwaarden onder begeleiding van de christelijke natuurbeweging A Rocha. We starten om 14.30 uur bij het voetveer naar Hattem. Neem een verrekijker mee en trek laarzen of stevige schoenen aan. Omdat deze plek moeilijk bereikbaar is met de auto, raden we u aan om met de fiets te komen.